معرفی گونه جدیدی از جنس (ustilaginomycetes) tilletia از ایران

نویسندگان

کلمن ونکی

جعفر ارشاد

چکیده

گونه جدیدی از tilletia به نامt. rostrariae vánky & ershad  روی rostraria cristataکه از ایران جمع آوری شده، در این مقاله توصیف و ترسیم گردیده است.  این گونه با t. salzmannii روی جنس koeleria که به جنس گیاه میزبان نزدیک است و همچنین t. bromi (قارچ چند میزبانه) مقایسه گردیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به متن انگلیسی مقاله مراجعه شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدیدی از جنس Galium از ایران

گونه Galium tehranicum به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Scorzonera، تیره Asteraceae از نطنز، ایران

Scorzonera karkasensis Safavi به عنوان گونه جدیدی از ایران معرفی و نشانویژه‌های ریختی آن با نزدیکترین آرایه مقایسه شده است. گونه جدید از نظر ریختی نزدیک به S. tenax Rech. f.بوده و با توجه به تفاوتهایی که در یقه، ساقه‌ها، برگها، براکته‌ها، گلچه‌ها و فندقه‌ها دارد از آن جدا می‌شود. نقشه پراکندگی، نقاشی و تصویرگونه جدید نیز ارایه شده است.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Onobrychis بخش Afghanicae از ایران

گونه Onobrychis iranensis از نواحی شرقی و مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی به همراه تصویری شرح داده می شود. این گونه با گونه خویشاوند خود O. tavernieraefolia مقایسه می گردد. مطالعه دانه گرده این دو گونه نیز موید این موضوع است که گرده دو گونه از نوع  3 شیاری و اگزین دارای تزیینات مشبک است, ولی تفاوتهایی در اندازه و نوع دریچه آنها مشاهده شد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس مرزه Satureja ( Labiatae) از ایران

گونه Satureja khuzistanicaبه عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. تفاوتهای این گونه با گونه S. edmondiدر ساقه، برگ و گل‌آذین می‌باشد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس مرزه Satureja kermanshahensis (Lamiaceae) از ایران

مرزه کرمانشاهی Satureja kermanshahensis به‌عنوان یک گونه جدید از ایران شرح داده می‌شود. این گونه با داشتن گل‌آذین سنبله‌ای متراکم به طول 3 تا 10 سانتی‌متر و چرخه‌های گل با دو گل، برگهای با غده‌های ترشحی و کرک متراکم مشخص می‌گردد. این گونه در شکاف صخره‌ها در استان کرمانشاه، غرب ایران می‌روید و با گونه S. coerulea ازبلغارستان و شمال غرب ترکیه و گونه‌های  S. bachtiarica و S. edmondi از غرب ایران م...

متن کامل

گونه جدیدی از جنس Onobrychis بخش Heliobrychis از ایران

گونه Onobrychis mozaffarianii از نواحی مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی برای دنیا به همراه تصویر شرح داده می‌شود. این گونه با گونه خویشاوند خود O. andalanica مقایسه می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
رستنیها

ناشر: مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

ISSN 1608-4306

دوره 3

شماره 1 2003

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023